Planella, stjärnan alla dagar!

Planella, Ella, världens vackraste häst.
Igår kväll runt 23.45 får jag ett sms om att min kärlek förmodligen fått kolik och veterinären var påväg dit.
Jag fick panik, satte mig i bilen med Gumpan och åkte de 8 milen ner till Gränsfors där hon står.
Har aldrig sett henne så dålig, hon skakade, hela hästen vibrerade, hon orkade knappt stå på benen.
Inte en reaktion när vi kom in i stallet, tom blick och öronen rörde sig inte en cm.
Så sjukt obehagligt att se sitt hjärta så pass sjuk, hon som alltid är pigg och full med energi.

Veterinären stoppade ner en slang, som en trädgårds slang ner i matsäcken på henne så hon fick i sig vätska och laxeringsmedel typ.
Efter det var det bara att promenera en stund för att få igång henne lite och sedan blev det 4 liter dropp.
Var sjukt längesen jag var så trött som jag var igår, men efter en dag med besiktning och jobb så var jag helt slut.
Att hålla i hingen som droppslangen gick igenom var asjobbigt i 3 timmar men för henne gör jag exakt vad som helst.
När sista påsen började ta slut så såg hon riktigt pigg ut igen, magen bullrade, hon reagerade på saker och hon ville även äta, LYCKA!
Gick sista svängen med henne, då fick hon för sig att busa till och med, kände att då kunde jag åka hem när hon var så pass pigg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0